Jak zarabiać na promocjach bankowych

JAK ZARABIAĆ NA PROMOCJACH BANKOWYCH

JAK ZARABIAĆ NA PROMOCJACH BANKOWYCH

 

Z tego artykułu dowiesz się, jak zarabiać na promocjach bankowych, o czym należy przy tej okazji pamiętać i jakich błędów bezwzględnie trzeba unikać.

Na akcje promocyjne najczęściej natrafimy przy okazji kont osobistych. Banki często kuszą klientów dodatkowymi bonusami za założenie właśnie rachunku indywidualnego.

Jednak ten fakt nie może dziwić, jeżeli weźmiemy pod uwagę to, że jest to nadal najpopularniejszy produkt bankowy w Polsce.

Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy posiada niemal każda dorosła osoba – również z tego względu, że większość z nas otrzymuje na konto wynagrodzenie.

Jest to więc niejako także wymóg współczesnych czasów. Czy jest to optymalne rozwiązanie? Nie nam to rozstrzygać – po prostu takie mamy aktualnie realia.

 

Czy na promocjach bankowych rzeczywiście da się zarobić

 

Odpowiedź na to pytanie brzmi – TAK i NIE. Dlaczego? Już wyjaśniamy.

Jak wiadomo, banki to nie instytucje charytatywne i nawet – przy wydawać by się mogło – bardzo korzystnych dla klienta promocjach – zostawiają sobie furtkę (a czasem szeroką bramę) do tego, aby na tym zarobić.

Otóż diabeł – jak zawsze – tkwi w szczegółach. Pozornie świetnie wyglądająca akcja promocyjna, tak naprawdę prawie zawsze jest obwarowana różnorakimi warunkami do spełnienia.

Część z nich jest łatwiejsza do spełnienia, część bardziej wymagająca, a są i takie, które sprawiają, że cały „interes” jest wręcz na granicy opłacalności.

 

Jak zarabiać na promocjach bankowych – poradnik w praktyce

 

Po znalezieniu interesującej nas akcji bonusowej i pobieżnym zapoznaniu się z jej wymogami, czas na chłodną kalkulację.

Przede wszystkim należy sprawdzić same parametry rachunku osobistego.

W tym celu najlepiej skorzystać z rankingu na stronie https://rankingkont.org/darmowe-konto-bankowe/ gdzie znajdziemy aktualne analizy i porównanie poszczególnych ofert.

Po przeanalizowaniu tabeli opłat i prowizji, możemy następnie przyjrzeć się bliżej warunkom promocyjnym. W tym momencie musimy podjąć decyzję o tym, czy decydujemy się na skorzystanie z promocji.

Kolejnym etapem jest spełnianie kolejnych wymogów akcji bonusowej. Tutaj należy wykazać się bardzo dużą dyscypliną i… pamięcią.

Najprzyjemniejszą fazą całej operacji jest odbiór obiecanej premii. Zazwyczaj jest to przelew na nowo otwarty rachunek. Na zakończenie pozostaje podjąć decyzję o rezygnacji lub dalszym korzystaniu z produktu/usługi bankowej.

Promocje bankowe - uniwersalne zasady korzystania

Promocje bankowe – uniwersalne zasady korzystania

 

Niezależnie od tego, czego dotyczy dana promocja bankowa, istnieje kilka uniwersalnych zasad, które pozwolą uniknąć niepotrzebnych błędów.

Przede wszystkim należy korzystać z promocji, których zapisy umowy i warunków rzeczywiście rozumiemy. Często bywa bowiem tak, że forma zapisu takich informacji jest bardzo zagmatwana i może sprawić trudności niejednemu klientowi.

 

Z tym punktem wiąże się kolejna zasada – przeanalizujmy warunki danej promocji, zarówno pod kątem możliwości ich spełnienia jak i wymogów formalnych.

Najczęściej bowiem takie akcje są skierowane tylko do nowych klientów banku, którzy nie posiadali w nim żadnych produktów w określonych ramach czasowych (np. w ciągu ostatnich 24 miesięcy).

 

Kolejną istotną kwestią, jest sam produkt lub usługa objęta promocją. Należy zastanowić się, czy rzeczywiście go potrzebujemy i czy ogólnie cała inicjatywa będzie dla nas opłacalna.

Tutaj kluczową sprawą jest dobra orientacja w tabeli kosztów utrzymania takiego produktu. Jeżeli nie będzie generował opłat np. za obsługę, taka okazja może się generalnie dobrze kalkulować.

 

Na koniec musisz się zastanowić, czy dana promocja jest w ogóle warta Twojego zachodu.

Najczęściej jest bowiem tak, że należy pamiętać o wykonaniu płatności kartą/telefonem w określonych terminach, o wymaganych kwotach czy ilościach transakcji.

Przeoczenie jednego z tych punktów wiąże się zazwyczaj z utratą praw do bonusu. Pomyśl więc o stanie swojej samodyscypliny, która jest niezbędna w tego typu inicjatywach oraz przekalkuluj ewentualne ryzyko przy niespełnieniu wymogów promocji.